måndag, maj 16, 2011

Bröllopet igår...

Efter gårdagens bröllop är jag ganska så mör idag. Var inte hemma och i säng förren efter 04.00. Men så är det ju med bröllop! Ser fram mot syrrans i juli!

Serveringen gick mycket bra. Jag är mer än nöjd med mina medarbetare även om två av tjejerna inte serverat förut. Bra jobbat för att vara första gången! Maten kom från restaurang La Finestra Italia här i Kristianstad och var mycket god och riklig! Härligt! Italienskbuffé. Hela 13 olika rätter bjöds det på. Och desserten var fruktsallad med marscaponesås.

Just vid desserten fick jag liiite panik. De två sista faten var framsatta men 3 av 7 bord var kvar... Som tur var hade det bjudits frukt till välkomstdrinken så jag och Therese raket-hackade baner, äpple och päron... Och just när vi var färdiga med hacket meddelade tjejerna vid serveringsbordet att alla fått - och några bitar var till och med kvar. Hmm.. det är ju jag i ett nötskal - mina nerver klara inte av att mat håller på att ta slut. Hjärnan går direkt igång på "problemlösning" och varvar inte ner förren det blir mat över... haha...

Maten var god och vacker att titta på. Desserten var lätt och frisk. Vinet var mycket bra valt (jo, man måste veta vad man serverara... så jag smakade en munfull av varje!). Tjejerna mycket duktiga på att se vad som skulle göras alt. fråga vad jag ville få gjort. Bruden var vacker och gästerna trevliga. Men inget kalas utan "kras"... och mitt kras var att jag spillde... på brudgummen! Mögel och sketna skit! precis innan jag tappade skeden tänkte jag "Det värsta som skulle kunna hända är jag tappar skedarna på bruden eller brudguuuuu....." och så fick han en fläck på västryggen! Jag har nu grämt mig över det i 28,5 timmar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ändå tur i oturen att spillet kom bak och inte fram, men jag kan förstå hur du känner dej. Gjort är gjort och glömt om 10 år, dock inte av dej. Kram m

Annika sa...

Haha, det var kul! Hörde av andra gäster att det var väldigt god mat! Kul ju! Och jag förstår precis att du vill ha mat över. Det är ju det värsta som finns när den tar slut - speciellt på ett bröllop! Kram