måndag, februari 15, 2010

Tomt på Lidl?

H är så uppfylld av att bli 7 år. Hon liksom njuter av att säga: Tänk att jag är så stor som sju år snart... Och jag håller med! Det är otroligt konstigt.
Ikväll när hon badat och vi haft aftonbön låg hon och pratade om att bli sju år. Så blev det tyst en stund och jag trodde att hon somnat. Då viskar hon:
Mamma, varför är det så lite folk på Lidel (Lidl)?
(Ojj, vad jag blev paff!) Hmm.. brukar det vara lite folk där?
Ja, alltid.
Hur vet du det?
Varje gång jag varit där så är det lite folk...
Mmm...
Det kanske är något fel eller så...

Yes, så går tankarna hos en sjuåring... och jag upplever med mina sinnen - hör - rena empirin!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, det var väldigt kul faktiskt! :)

/Filip

Annika sa...

Vad önskar sjuåringen sig i födelsedagsprisent?

Kstina sa...

Petshop, prinsesslego, playmo (dito förmodar jag...) Alvin och gänget 2, ...
Och jag önskar kläder till henne... fast det kanske inte räknas som hennes önskan... annars stl.128...

Annika sa...

Inte farligt sjuka. Mest förkylda och lite rejält så att jag varit hemma från jobbet. Och nu är jag förkyld igen :-(

Men nu vet jag ungefär. Så får vi se om vi köper samma allihop...