tisdag, februari 02, 2010

Maind map till en dator som fungerar

Jo, nu har jag lyckats komma ut på nätet tre gånger med mitt nya modem, via min nya fina, gulliga, lilla, bärbara, röda, supermysiga delldator. Men jag har nog fått ett nytt grått hårstrå... tyckte det skymtade vid sidbenan i morse. (Så nu har jag två gråa hårstrån.) Det är inte helt lätt att förstå sig på små mini broschyrer om hur man ska gå tillväga för att komma ut på nätet. Inte visste jag vad en webbläsare var... och inte förstod jag mig på en liten knapp med symbolen av ett torn med halva ringar -typ sändringar - Jag hade ett långt samtal (46 min) med en stackars kille på tele2 som försökte guida mig igenom mecket.. Han hade inte heller jättestor kunskap i vad som kunde vara fel.. tills vi hittade den där lilla knappen alltså.. Får se om det fungerar imorgon. Jag riktigt, riktigt hatar datorer och internet som inte fungerar.
Jag tycker själv att jag inte har så stora pretentioner... jag vill bara att det ska fungera!
Jo, så nu hoppas jag på det bästa.
Och det snöar och blåser ute. Jag och en annan från skolan med företag, hade tänkt oss till EasyFairs i Malmö - en mässa om snabbmat, trender, kaffe och café m.m. - men det får nog vara. Jag vill inte ut i detta vädret på vägar och järnvägar. Får se om vädret lugnar sig till på torsdag... det är mässa då också.
Nu ska jag göra en mind map på datorn över intervjufrågor till C-uppsatsen. På tal om mind map - visst finns det ett program för datorer som heter något liknande? Jag gillar skarpt det systemet både för att komma ihåg och för att brainstorma. Någon som vet om det finns och i så fall var?
Ha de gott!

Inga kommentarer: