onsdag, februari 10, 2010

Extra icke-vila

Jag var så oerhört trött när jag steg ur sängen i morse... Det händer i och för sig ofta att jag vill ligga kvar, men i morse var det extra jobbigt. Eftersom det är onsdag i dag går Th med H till skolan. När vi ätit frukost kunder jag därför krypa ner i sängen typ femton minuter till... Detta är farligt att göra. Jag blir aldrig piggare av att vila några minuter extra och sen stressa. Men - det är inte alltid huvud och hjärta hänger ihop på mig. Mitt hjärta sa: Kolla! Du har chans att blunda ett litet tag. Mitt huvud sa: Men du vet ju hur det blir efteråt.. stress med att komma iväg.. och inte blir du piggare heller. Ja.. jag föjde mitt hjärta denna gången, och blev 7 minuter sen till föreläsningen. När jag ringde min kompis för att säga att jag var sen berättade hon att föreläsningen inte började förren 10.00... suck, suck, dubbelsuck....
Jag hade kunnat ta det mycket mera lugnt! Att sova 45 min extra jämfört med 15 min.. är väldigt stor skillnad.
Ja, ja, jag har dubbelringar under ögonen idag. När jag vrider på huvudet känns det som att hjärnan är 0,15 sekunder efter i rörelsen. Och artikeln som vi ska ha på seminariet förstår jag inte ännu...
Japp - livet på en pinne!

1 kommentar:

riktigtrandigt sa...

Hej! Jag såg din kommentar först nu.. Tack så mycket! :)
Du får gärna beställa!
/Therese Ekström