fredag, februari 19, 2010

Min fina gård.

Idag har jag suttit djupt försjunken i artikel med engelsk text. Eller... när jag tänker efter har jag klippt och klistrat en hel del. Klippt ut från artikeln, via google translate och sen klistrat in i ett eget dokument.. sen har jag fösökt läsa. Inte alltid som google är sådär jättebra på den svenska gramatiken. Men kompleterar man med den engelska texten bredvid så kan man få något som är läsbart. Japp... det är vad jag gjort idag.
Så har jag förståss också skållat och skalat 40 tomater till soppan som H vill ha på sin födelsedag. Jag måste konstatera att vi fortfarande har för litet kök. Ska jag göra mer än en sak åt gången (middag till idag och soppan) måste det vara absolut fritt från allting på bänkarna och ändå blir det att jag staplar saker på bordet och vid brödlådan. Det är inte bra! Dessutom har jag inget kontor. Det är en stor brist. Det går bra att sitta hemma och plugga mellan 8.00 och 13.30... sen blir jag störd hela tiden. (Ja, just nu är det också lugnt... klockan är visst 00.12..) Hmm.. en tvättstuga önskar jag mig också! En tvättstuga med plats till att hänga tvätt i. Det har jag aldrig haft... Nu hänger vi tvätten på fyrkantiga tvättställningar i allrummet där uppe och i ett värmeskåp (som inte fungerar). När jag ändå är i gång och gnäller/önskar så skulle jag vilja ha ett hus där man kan stänga om sig lite mer. Typ att A skulle kunna spela piano, H kolla TV och jag ha radion på i köket utan att alla blev vansinningar på varandra. Det lutar åt ett äldre hus med mindre öppna ytor. Såå.. då önskar jag mig en skånelänga - vitrappad eller vad det heter. Vitt, långt, lågt hus gärna med kringbygd gård. Åhh vad vackert det är! Och pioner i trädgården. Och äppelträd! Och en katt som får källingar varje sommar... I bersån sitter vi och dricker jordgubbssaft och H bäddar åt källingarna i sin dockvagn...
Ojoj... verkar som att drömmar kommer innan jag somnat?! Måste gå och lägga mig och drömma vidare.

2 kommentarer:

Sofia sa...

du har glömt biblioteket... med ett stort mörkt bord i mitten o vita gardiner som fladdrar mjukt i sommarvinden som doftande letar sig in genom de höga fönsterna

Kstina sa...

Just det... Tack för att du påminde mig!