söndag, september 21, 2008

Feber och kokböcker

Hilma har fått feber. Hon har sovit i princip hela eftermiddagen och kvällen. Hela familjen utom jag var i Hässleholm på Gudstjänst och när de kom hem var hon varm och rosig om kinderna. Stackare! Ska ge henne lite alvedon strax. När hon är sjuk (vilket inte händer så ofta) brukar det bli kanon varmt i sängen.... Hon vill ju ligga i min säng... Kan bli trångt!

Jag får stanna hemma från skolan imorgon. Får be någon ta anteckningar till mig. Jag har varit på högskolan ett drygt år och under denna tiden har jag varit med på i pricip alla föreläsningar. Det får man väl säga är bra uppslutning från min sida. Ändå känns det jobbigt att utebli - även om det är en alldeles naturlig anledning till att jag hoppar över föreläsningarna. Jag tror jag har ovanligt friska barn!

Idag stod jag på Mat-mässan på Yllan och gjorde reklam för gastronomiprogrammet. Vi hade en "luktvägg" med burkar som var preparerade med olika kryddor och så skulle folk vara med i en tävling.... Kul! Det var vanliga kryddor som alla kände igen. Men det är inte alltid lätt att sätta ord på doften fast man känner igen den. Anis förväxlades med fänkål. Dill och kryddnejlika letade många i minnet efter. Kanel och kardemumma prickade de flesta in. Men den sista, som används typ dagligen, var det många som gick bet på... svartpeppar.

Jag åkte buss till mässan eftersom Thomas och barnen hade bilen. När jag skulle gå hem hade jag tre fulla kassa med mat och böcker och broschyrer... Smart! Det var väldigt tungt att bära ända till bussstationen. Men gott har vi haft det i kväll. Fina bröd, muffinsar vanilj-munkar och chokladpraliner. Två fina böcker blev jag också ägare till. Båda med signatur från författarna. Man kan aldrig få för många kokböcker! Eller hur Annika Lind?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att lilla tösen tillfrisknar snabbt. Det är inte roligt att ha feber.
Ha en bra måndag!
Gunnel

Anonym sa...

Håller helt och hållet med. Man kan aldrig få för många kokböcker!!

Anonym sa...

Ooo, drakamöllan? Var det hon den franska tjejen som jobbar där, Eve eller vad hon heter? Du borde verkligen tacka ja till det extraknäcket. Det är heeeeelt underbart där! Har varit där med jobbet. Underbar mat, mysigt ställe. Säg nej till ÅMG istället!

Kstina sa...

Ja, jag snackade med henne också... Funderar på det - men var försvinner då mitt engagemang för viktiga kristna samlingsställen? hm... var det jättefint där??

Anonym sa...

ja, där är verkligen jättefint!

Anonym sa...

Supermysigt ställe. Mysiga rum och, ja, helt underbart helt enkelt. Och väldigt god och påkostad mat. Du kan ju ta detta extraknäcket ett tag. ÅMG kan du ju komma tillbaka till...