lördag, oktober 18, 2008

Borde

Jag lyssnar på Gloria med Oslo Gospel Choir och njuter av musiken. Den är så avslappande att lyssna till. Lite för avslappande... tar mig inte för det jag borde.

Borde är ett intressant ord. Betyder väl ungefär det jag skulle göra istället för det jag gör. Bör, borde, bort... Något slags ord-piska. Du bör! Jag borde...! Hon borde verkligen klippa sig... Borde är ett ganska negativt och stressande ord. Ta dig för nått nyttigt nu!! Du bör verkligen sätta dig ner och ta dig samman. Vad är viktigt? Det viktiga bör du fokusera på! Klockan är mycket, jag borde gå och lägga mig...

Så... en stund till utan fokus... Vad bör jag göra då?
Skriva på min hemtenta som ska lämnas in i morgon senast 24.00
Gå ner och sätta mig hos min familj - lite gemenskap.
Reda upp på diskbänken.
Kolla igenom sångerna till kören imorgon.
Göra en lista på sånt som bara måste göras nästa vecka, typ betälla tid hos frissan, beställa böcker till nästa kurs (först kolla böckerna på bibblan), ringa diverse samtal för Vintermötets räkning,... m.m.
Gå en lång promenad för att få energi.
Gå och lägga mig - har konstant för lite sömn...

Och vad gör jag ??
Jo, bloggar.. ååå så nyttigt. Det måste jag verkligen göra... ehhh
Surfa runt... tar också en del tid. Och så måste jag ju kolla alla bloggar jag följer...

Smart att skjuta upp tentor till sista dagen... man hinner reflektera så mycket då....

1 kommentar:

Anonym sa...

Det gick bra! Sålde sju stycken prenumerationer av Teknikens värld på ca 1 timme... :)

Fick du iväg tentan i tid igår?