torsdag, oktober 13, 2011

Tomater To Go

 På jakt efter charkuterier på Lidl hittade jag en hel monter med grekiska specialiteter. Salta bredsticks! De smakar så där härligt trevligt-trist-torra... precis som torra vita kakor kan göra. När jag ser torra kakor tänker jag ofta "Hmm... bara torra kakor... vad trist" Sen tar jag en tugga och smular runt kakan i munnen och känner att "Hmm... vad god den blev. Jag måste ha en till..." Jepp - men det roligaste med dessa brödpinnar är ju förståss namnet och den vackra bilden. Någon har haft problem med att stava till mitt namn - men bilden blev fin och naturtrogen!
Skrattretande nog hittade jag denna produkten på Maxi. Ser ni?? Viken Tomater To Go! För att gå! Pour aller! Kwenda! Mennä! Um zum! ... och så vidare. Tomater på gång... Gående tomater. Tomater för gående! Eller är det tomater från Togo?
Alltså en bägare full med småtomater med ett rejält sugrörshål i locket. Hålet i locket är dock för litet för att tomaterna ska kunna ploppa ut genom det. Jo, en av sorterna kan trilla ut... men man får lixom lirka. Och vad jag vet finns inga så tjocka sugrör - vad man nu skulle kunna använda ett sugrör till i detta fall??
Jo, jag är nog ganska fantasilös - men jag hade aldrig kommit på denna säljgrejjen. En mugg, ett lock, ett gigantiskt hål och TOMATER - och ett kilopris på hur mycket som helst. På baksidan av muggen står det "naturens NÄR ODLADE karameller". Det kanske är den sloganen de tar betalt för?
Mmmm, jo, tomaterna var mycket goda! Men jag förstår fortfarande inte det här med mugg och lock och tomater... Blir jag en person på g ifall jag käkar tomater to go??  Det vill man ju gärna vara - på g! Frammåt! Tänk om det räcker med en bägare tomater för att ligga i framkant?!

2 kommentarer:

Rebecka sa...

"ToGo" betyder förmodligen att de är skjölda och färdiga att äta. Ungefär som Take Away. Jag tycker det är ganska smidigt med grönsaker som kan ätas på språng.

Kstina sa...

:)
Jo, Reb, jag är lite ironisk, som du nog förstår.