tisdag, oktober 25, 2011

Fisherman´s friend är min vän!

Detta är min senaste drog. Utan en sådan här påse (eller två) i väskan/på byrån/ryggsäcken känner jag mig som en tomm och ensam människa. Tabletterna piggar upp, lugnar ner och får mig att se livet i ett tryggt perspektiv. Jag tar en tablett i förebyggande syfte och en tablett för den goda smakens skull och en tablett för sin renande känslas skull och en tablett för näsans frigörelses skull och en tablett för dålig smak i munnens skull och en tablett för vanans skull och en tablett för att tänderna ska få tugga (s-skull) och en tablett för rastlöshetens skull osv.

Jag får säga att denna drog är något mindre i ögonfallande än de andra jag haft. Jag tänker då på när jag var beroende av ett gott diskmedel (som bara fanns på Missionsgården... vad jag vet alltså...) med en underbar citrondoft. Och nu, innan fisherman, var det sköljmedlet från ICA, Ajax med citrondoft och IFF parfymen - i tretakt! Sköljmedel, Ajax, parfym... Sköljmedel, Ajax, parfym... Sköljmedel, Ajax, parfym...Sköljmedel, Ajax, parfym...

Det finns dock två biverkningar: Styrkan från limonen och de andra starka aromatiska molekylerna gör att efter tre tabletter i tät följd blir tungan lätt avdomnad. För det andra innehåller tabletterna sötningsmedel och en fenylalaninkälla som kan ge en viss laxerande effekt...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Håller med älskar fishermans. Ett pack vit original om dagen eller på två dagar och känslan och fräsch geten är på topp.

Anonym sa...

Jag konsumerar Fisherman’s Original ( den vita förpackningen) under dygnets alla timmar. Tvivelsutan en beroendeframkallande drog. Lenar halsen öppnar luftvägarna. Kan inte leva utan. Jag började intagen redan på 1970-talet. Fisherman’s borde ingå i högkostnadsskyddet.