onsdag, juli 20, 2011

Bilder från Edvins konfirmation

Konfirmand med någon som kallar Edvin för "min Edde"
Lite lika är vi allt...

Snett och vingt familjekort med någon som man nog kan kalla för linslus.

Edvin med fadder.


Konfirmationen ägde rum i Broby kyrka och är den hittills absolut finaste konfirmation jag varit på. Konfirmanderna sjöng och agerade på ett mycket proffsigt sätt. Dessutom var det med innerlighet och uppriktighet de framförde det de lärt sig under sina fyra veckor på Breanäs Missionsgård.

Efter sommarmöteshelg och konfirmationsfest i söndagskväll har Edde mest sovit. Trötthet och en kraftig förkylning (som han gett vidare till tre i familjen) har tagit ut sin rätt. Men i kväll är han på topp igen - träff med hälften av konfakompisarna i stan!! Han saknar lägret jättemycket och jag blir nästan orolig när jag väcker honom på morgonen (ehhh.... förmiddagen) och han säger "Vad ska jag gå upp till. Inget är kul här hemma..." Lille gosse...


Inga kommentarer: