fredag, juni 18, 2010

Längtar efter feberfria barn och pengar!

Har suttit och arbetata på min sista labbrapport idag. Den skulle varit inne i januari - men då tog tiden slut... Och nu är jag såååå trött på att inte minnas. Hur många spädningsserier gjordes? och hur var det med Bacillus cereus... vi tog väl inga tester av den lille rackaren?... fast den nämns i handledningen??? Något jag däremot minns väl, är att i mina prover växte det mycket bättre än i de andras som hade pastöriserad mjölk. Så en slutsats för mig blir att inte skatta åt paströriseringen. Den är viktig!

För övrigt frodas bacillerna här hemma! H har haft feber till och från hela veckan och i går fick J också feber. Han har gått och hostat en vecka och i onsdags kom han hem från sommarjobbet och var totalt bränd av solen på armar, ben och ansikte... Först trodde vi han kände sig kass av att ha varit i solen för mycket men sen förstod vi att han drabbats av samma bacill som de andra. Nu är det bara jag och A kvar som inte varit sjuka... och jag har tänkt avstå från feber denna gången! : )

Bröllop imorgon... men jag ska jobba! Tjäna pengar! Oj, vad jag längtar efter månadslön igen! Vad är väl en bal på slottet - när man kan vara i köket och laga mat?!

3 kommentarer:

Annika sa...

Då kanske det finns en poäng att de rekommenderar att man inte ska äta opastöriserade grejjer som gravid?!

Sofia sa...

ja annika, för då växer du för mycket...

Kstina sa...

Annika - absolut!
Sofia - vad du är fyndig!! :)