onsdag, juni 30, 2010

Drottning för en minut...

På Sofiero kan små flickor och pojkar klä ut sig till prinsar och prinsessor. Såå kul! H gillade det! Där fanns en fotograf som tog "riktiga" kort - och då blev det så här tjusigt!

Idag har jag varit på ett annat slott - Bäckaskogsslott - och ätit lunch tillsammans med arbetskompisarna på mitt extraknäck. Kul och trevligt att sitta och snacka tillsammans.

Mina tankar cirkulerar runt catering av smörgåstårtor, hur jag bäst ska göra av med mina stipendiepengar, hur födelsedagar ska firas och hur jag ska systematisera mina inventarier och ta dö på alla råttor som frodas. Mellan tankarna tvättar jag och jobbar lite och läser böcker! Nu kan jag välja vilka böcker som helst! Har börjat på en av Mari Ljungstedt...

4 kommentarer:

sofia sa...

inventarier?? grejer i huset menar du? finns alltid en del man kan systematisera ner i en konteiner...

Kstina sa...

Ja, en hel del önskar jag långt bort! Och resten ska ha sin självklara plats... eller en plats iallafall...

Anonym sa...

Är det hennes senasate bok, den farliga leken? Jag har ett exemplar som ligger och väntar på mig och semestern!
Kram Miriam

Annika sa...

Fint kort! Jag funderar också på en del sånna saker inför min semester - rensning alltså.