lördag, maj 29, 2010

Listor med djup

Sitter framför datorn och försäker fånga dagen.. det lyckas sådär bra..
Har skrivit en lista på saker som måste fixas idag. Men sen när jag börjar bocka av märker jag alltid annat som också ska fixas. Ska jag då skriva till de sakerna och bocka av direkt eller bara göra det där extra utan någon notis? Eller ska jag strikt gå efter min lista och skriva till saker jag bör göra i slutat på listan?? Hmm... plötsligt känns hela denna tanken som ett riktigt I-lands-problem... Vilket problem lixom??

Pusslar vidare och hoppas att Boyes ord har någon sanning...
Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

6 kommentarer:

Becka sa...

Jag tycker du ska hålla dej till din ursprungliga lista. Man måste inse att man inte kan hinna med (eller orka med) allt på en gång. Om man vill kan man skapa en ny lista med de saker man kommer på under tiden man håller på med sin första lista.
Hänger du med i listsvängen? ;)

Sofia sa...

...och jag tycker precis tvärt om!! skriv upp dt du faktiskt gör och bocka av direkt. och sen när dagen är slut så ser du på din lisa alla fina kryss och allt du gjort. för annars så ser det ju ut som om du gjort nästan ingenting fast du gjort en massa... glöm inte att ta med kaffepausen, den e jätteviktig (jag är seriös nu, inte ironisk)

Kstina sa...

Hahah... jag vet egentligen att ni är äkta listmänniskor - men det är så coolt att ni tar detta på största allvar. Att göra listor är hur seriöst som helts och väldigt mycket Nilssonskt!
Ok - ska grunna på vilket som passar mig bäst.
Stort tack kära systrar!!

Annika sa...

Jag håller med Sofia. Just nu har jag två pågående listor. En att-göra-lista med söndag, måndag och tisdag med och kolumner för mig och Johan (i kanten har jag även en att-göra-om-vi-hinner-lista). Sen har jag även en packlista. Listor is the best thing ever. Just nu önskar jag att det stod "sova" på min lista. Istället står det "jobba". Typiskt.

Sofia sa...

på min lista för idag står:
- Bankers Cheque
- Scratch cards
- Veronica
- Månadsredovisning
- Stryka
- Bädda åt Kerstin
- Ringa Claudette
- Ringa Bosire
och om jag hinner: sy mer...

Ingela sa...

Listor är nödvändiga ibland, fast du man vill utforma dem själv ;-)

Jag tycker att det är viktigt att blanda in lite roliga grejor också för då blir det så mycket lättare att göra det andra :-)

Visst tillkommer det nytt efterhand men det är tillåtet tycker jag!