torsdag, maj 13, 2010

Dagsläget

Regn igår - nästan hela dagen. På kvällen när det mörknat var jag ute en liten runda och då låg dimman tjock här i Åhus... det är så fint! Dimma har en djupare känsla över sig än vad klara dagar har. Men det ena blir inte bra utan det andra... Lite dimma, lite regn, lite solsken, lite kallt, lite varmt. Kanske något sådant som menas när man säger "komplettera varandra".

Sitter nu med sista delen av diskussionen framför mig. Kompisen skriver på sista biten av litteraturgenomgången. Sen ska vi bara knåpa ihop abstract, förord och slutsats - innan söndag eller nått... På dagarna redigerar vi... tre viljor som ska komma överens om ordvändningarna. Vi börjar bli lite slitna. Jag känner mig lite out off det vanliga livet. Jorden försöker ibland komma i kontakt med mig... då är det disk eller mat eller nått i den stilen som ska fixas.

"Den bästa medicinen mot kort stubin är en lång promenad"... skulle behöva fjällvandra...

3 kommentarer:

Sofia sa...

Jaaaa!! vi fjällvandrar... det har jag velat i snart femton år o inte gjort det än (utom Mt Kenya då, men det är ju inte vanlig fjällvandring). när ska vi göra det?

Kstina sa...

Vi spikar det nästa sommar! Och så kan vi träningsgå i höst och vinter!
Kul Kul!

Sofia sa...

Yes yes yes!! vi kan övningsgå på skåneleden i september