lördag, mars 27, 2010

Tupp och höna

Idag har H varit lite krasslig. Hostig och snorig.
Men en morgon nu i veckan när jag följde med henne till skolan utspelade sig detta:
Som vanligt hade jag min svarta kappa på mig. Hon höll i min hand men vände sig mot mig och tittade på min rygg. Sen sa hon:
Mamma här bak ser du ut som en tupp.
Jaha ja... kappan går ju ut lite från midjan och neråt.. var det det hon menade?
Hon smilade lite iallafall och jag tyckte det lät kul.
Sen tittade hon på mig framifrån och sa:
Och här ser du ut som en höna!
Och så skrattade hon och sa
Det var bara på skoj...
Hon kände nog på sig att min tjocka mage var ett känsligt ämne. Jag tyckte det lät kul.. : )
En rolig iakttagelse eller ett roligt infall!

1 kommentar:

Becka sa...

Hehe, ja det är lika roligt varje gång folks ska gissa ålder på oss. Men åldersskillnaden på oss är ofta ganska exakt. De tror att A är 7-8 år äldre än mej.
Hur är det man brukar säga: Åldras med värdighet... :p