fredag, november 20, 2009

Lodjur under sängen?

En helg full av allt möjligt ligger framför.
För det första ska jag ha catering på lördag eftermiddag. Tilltugg till glögg. Fest för 80 personer. Så tilltugget ska serveras som en entré och senare får gästerna buffémat som inte jag ska fixa. Ikväll blir det alltså matlagning. Inga avancerade grejs men liiite spännande smaker ändå... och roliga uppläggningar. Ska ta lite kort och lägga ut så ni får se.
J är sjuk. Massor av munsår, ont i magen och allmänt slö. Han kräktes igår och idag vill han bara ligga stilla eftersom magen gör ont när han rör sig. Hoppas det går över snart!
På söndag sjunger "min" kör Jesus Christ Superstar i Heliga Trefaldighet. Jag missade datumet och bokade in cateringen. Såå.. då fick jag säga till körledaren att jag tyvärr inte kunde vara med på uppsjungningen. När jag kollade i almanackan för någon dag sen, upptäckte jag att cateringen är den 21:e och uppsjungningen den 22:e... Ja... så nu vet jag inte hur jag ska göra? Har ju inte varit med på genrepet. Å andra sidan har vi sjunigt JCS en gång innan och på söndag har vi övning från mitt på dagen... Hmm...?? Tål att tänkas på!
Känns som att jag kan hoppa över helgstädningen där hemma med gott samvete denna veckan också... Vi är djurvänner och tar väl hand om våra (damm)råttor! Men det klart, väntar jag till jul innan det blir städat så har väl råttorna förvandlats till lodjur. (städ-evolution..)

1 kommentar:

annika sa...

Vilket roligt cateringuppdrag!! Kan tänka mig att det inte är det vanligaste. Kram kram