söndag, februari 24, 2008

Ny rock!

Femårskalas idag. Rosa tårta. Det är så skönt att man slipper kavla marsipanen själv!
Nu ska jag sy upp mina nya köksbyxor och mitt nya förkläde. Förklädet är så långt att jag går på det i nuvarande skicket. Kockrocken är den första med MITT NAMN på. Känns lite märkvärdigt... ; )
I morgon börjar jag ny kurs: "Mat och måltidskunskap 1". Ingår sensorik, vinkunskap och massor av mat och måltidskunskap förstås!
När det gäller kemi måste jag bara berätta att diamant består av kol (bara kol!) precis som grafit. Kan ni luska ut varför de ser så olika ut? Nä... tänkte väl det! Men det är sånnt jag ligger och grunnar på när jag inte kan sova - som i natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror verkligen du skulle kunna få maaaassa läsare och kommentarer för jag tycker du skriver levane och kul!! Det är bara att ge sej ut i bloggvärlden och se vad som händer... :-)

Anonym sa...

Hej!
Tack för din kommentar!
Nu har jag gråtit lite mer i helgen över både bra och dåliga filmer, känns skönt! :)