fredag, februari 22, 2008

Fredags frid!

Idag är det verkligen en skön kväll. Inget som pockar på uppmärksamhet, ingen som förväntar sig något speciellt av mig, bara lugna puckar! Har klarat av min tredje tenta idag mellan kl. 9-13(... den tog så lång tid) och nu känns mitt huvud fullt av krämig champinjonstuvning - mikroorganismerna har släppt sitt tag!! Det har varit en rolig, men intensiv kurs. Många nya begrepp, nya ord och nya reaktioner. (Här skulle jag kunna rabbla upp en uppsjö av ord .... men ni är nog inte så roade som jag är över plasmider och campylobakter.... ; )
Och vår lilla flicka fyllde 5 år igår! Kan ni tänka er att hon redan är så stor. Lilla "bäbisen" börjar skolan nästa år! Hm... snart fattar jag nog att jag inte är 28 år längre. Barnen visar vägen! (Snart är barnen 28..... wupps!) Vi ska ha en liten födelsedags fest för henne på söndag. Vill du komma? Du är välkommen - slå en signal först bara!
Edde är en av de envisaste jag känner. Han har fått för sig att han och Th ska sova en natt i bilen.... Hur kan man komma på nått sånnt? Så igårkväll var han riktigt sur och tvär och tyckte "Nu har snart hela lovet gått ... och du lovade.... nu tar jag sovsäcken och går ut"... Suck! Vad kan det vara för spännande med att sova i bilen på garageuppfarten? Och jag är lika envis jag (var har han fått det infrån månne??) och vägrar låta honom går ut och sova i bilen själv! Så Th fick också bädda ner sig i toyotan - några timmar stod dom ut. Och nu är Edde nöjd! Han lär inte tjata om att sova i bilen på ett tag ialla fall...!

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag var liten ville jag leka i bilen. Vi fick aldrig.

Kstina sa...

Vi var strängt hållna...