fredag, december 30, 2005

Snö!

Massor av snö har vi. Det känns väldigt skönt att vi köpte sko torkare från Claes Olsson förra året. Nej det var visst detta året men i början... Pojkarna har varit ute helt frivilligt varje dag. Sen har de kommit in helt dyblöta och röda om kinderna. Härligt! Hilma har med varit ute och "gått" i snön - typ michellin, men bättre än i fjol. Hon och Edvin är friska nu men några kilo lättare tror jag att de är. Inget allvarligt har det varit bara lätt feber och trötthet och aptitlöshet.

Imorgon är vi bjudna till Einarssons i Skepparslöv. Det ska bli kul. Våra och deras barn har kul ihopa. Ska göra några pajer till efterrätt. Pojkarna och Th har just varit och införskaffat nödvändiga smällare. (Julklappspengar av farmor&farfar) Jag funderar på nyårslöfte. Läser en bok om GI kost. Låter verttigt, men summan av kardemumman blir ju att jag måste sluta äta godis - värre... Jag klarade ju inte ens syrrornas&mammas godis uppehåll.... Men ibland kan jag vara väldigt karaktärsfast om jag är väldigt motiverad.. Ska fudera vidare.

6 kommentarer:

Sofia sa...

då gäller det att fundera ut en bra motivering...

Kstina sa...

... dom är barn.... jättesmå ännusålänge... bara 13år....Ojjj... 13år... då hade jag ju vatt kär i ..hm 5st...ojojoj...

Sofia sa...

jag vet vilka... vill ni ha en lista? dina har pojkar har nog oxå varit kära i ett antal...

Sofia sa...

6 flickvænner!!!?? Det ær inga riktiga flickvænner om de inte tas hem før presentation...

Sofia sa...

becka: det ær fult att ljuga...

Kstina sa...

Ja, det fixade sig med filmen. Th kunde komma hem lite tidigare. Filmen var jätte bra och Th och grabbsen ska se den ikväll.