tisdag, december 06, 2005

Joggar igen!

Sålde skorpor i helgen. Allt tog slut utom ca 150 långskorpor. Tjänade 3500kr, när utgifter var frånräknade. Bra va?? Gissa om jag var trött på söndagkväll?
"Varsågod att smaka.. Saffransskorpa med mandel... Timjan, nej inte så vanligt i skorpor men visst var det gott?.. Ett hekto?...Det blir 15 kronor för 12 skorpor, ja utom för de långa som blir 6 st för 15 kr. ...Jättegoda till smör och ost... Tack.. varsågod... Ja du får smaka.."
I repris ett antal gånger. Åttagrader kallt hela tiden i grottan. Det var mysigt och ganska fuktigt. Kul att ha provat på och sett att det fungerade. Nån timpeng att tala om blev det inte. Men ett antal julklappar blir det.... Kul att mamma, pappa och Markus kom!!
För övrigt har Hilma och Edvin haft ögoninflamation i en dryg vecka. Så pendlat mellan att vara hemma och på jobbet. Det jobbigaste är att fixa vikarien.
Och så var det över en månad sen jag joggade. Men idag blev det. Inte ont i foten och inte förkyld och inte skorpor i huvet längre.
So long!

3 kommentarer:

Sofia sa...

Är det verkligen din uppgift att fixa vikarie??

Kstina sa...

Tydligen.... Ibland känner jag det som att det vore min chefs uppgift men... Det har inte hänt ännu.
Jag har världens nackspärr idag - men orkar inte ens tänka på att va hemma imorgon - ja, vikarie...??

Sofia sa...

man kan ha det istället för hår, som en peruk lixom