lördag, januari 07, 2006

Fel dricka!

Mmm hände en incident här idag. Th hade ett liiiiitet glas med wiskey på lilla bordet där han låg och läste. Hilma var där och rätt vad det var började hon skrika jättemycket som om hon hade slagit sig rejält. Hon hade "halsat" de sista dropparna utan att Th såg det... Där var en knapp halv centimeter kvar. Men gissa om det kan bränna i halsen. Hon var lessen ganska länge efter och jag fick försöka få henne att dricka lite mjölk osv för att det skulle lindra. Stackare! Inte ens jag gillar wiskey.. Och då, när man tror att det är god äppeldricka... Vilken chock!

8 kommentarer:

Sofia sa...

Woops... hon lær inte bli nån stordrickare...
Wiskey ær ingen hit

Kstina sa...

Jag hörde när hon lekte senare på kvällen att hon pratade med sin nalle "man ska inte dricka viski"

Sofia sa...

de heter GØTEBORG, kænn ingen sorg...

Kstina sa...

Sorry syster jag fatta inte vitsen!

Sofia sa...

jag førsøkte bara... hitta nån annan førkortning som kunde likna, men som betydde nått annat men roligare... men kom inte på nån... också skrev jag nått ændå... æh, jag vet inte...

Kstina sa...

Kuul syster...eh!!
Jo IOGT-NTO är typ en förening/rörelse för nykterister... eller nått i den stilen.

Sofia sa...

ja, det ær verkligen dags...

Sofia sa...

Nær asprænggrænsen nu....
pløtsligt sæger det bara POFFFF