lördag, juli 25, 2009

Liten shopping av hon-som-inte-gillar-shopping.

Har varit inne i stan idag och kollat in rean. Det är riktigt deprimerande att gå in på t.ex. Lindex. De runda ställningarna för kläder är helt i oordning och kläderna halvhänger alt. är uppkastade på själva ställningen och en massa galgar hänger tomma. Till och med på golvet ligger det kläder... Vem blir sugen på att bläddra igenom och kolla vad som finns??
... I alla fall hittade jag två plagg på Klädd i lin och tre toppar på Jackpot. Sen var jag tvungen att köpa ett par leggins också. Råkade gå in på Servera som säljer ut allt med minus 20% (de ska byta lokal...) och hittade en bok där som handlar om svenska matprofiler - nu levande - och en massa recept fanns det också i den... Ett sånnt där måste-köp. Sen en tur in på Olssons Ost där jag köpte kaffebönor. Hela men rostade. Insåg när Thomas S var här, att vi har en kaffekvarn stående i köksfönstret som fungerar... han ville köpa den... Jag trodde det var en skorpkvarn - Visst malde farmor skorpor i en liten fyrkantig mojäng med vev på? Ja, nu ska jag i alla fall prova kaffekvarnen och göra ett alldeles fantastiskt och utsökt kaffe.
Imorgon åker vi på dubbelt 70-års kalas till Mölle. Th:s morbror och hans fru som firar. Och enligt I-L ska det vara finkläder som gäller... mycket fina kläder... typ bröllopskläder. Bra att man får reda på det en dag i förväg... Det måste ju ha stått i inbjudningskortet - som av någon anledning inte kom fram till oss. (Förvirrade på posten ??)

2 kommentarer:

Sofia sa...

visst gjorde hon det, det va jätteroligt att hjälpa till. eller va det mormor som hade den? jag har en oxå, av nostalgiska skäl men den står inte i fönstret, den är på villavinden på s-hem.

Becka sa...

Mmm...gott med nymalt kaffe! :)
Håller helt med dej om att rean är inte den mest inspirerade shoppingen, men eftersom att man kan göra fynd så tittar man (jag) ändå.

Var det finfinkläder som gällde på släktkalaset? Jag träffade förresten Anna, Th:s kusin på oas. Kände först inte igen henne, men sen trillade poletten ner.