torsdag, juli 23, 2009

Jobbar bland semesterfirare.

Semestern pågår för fullt för de flesta av oss. Jag jobbar däremot på MG nu i två veckor drygt. Ganska trevligt men varmt... Stod framför stekbordet igår och blev ännu varmare... men tacopajen blev uppskattad. Ska man bli riktigt varm någon gång så kan jag rekomnedera: 1. dammsug, 2. torka golv, 3. stek mat på stekbord alt. stekjärn.

ICA kvantum här i Åhus är alldeses full av turister. (Det tar ett tag att handla... Högljuda 08:or diskuterar vilken sorts kött de ska ha till middag. Vi "fejk-08:or" undrar om det lät lika mycket om oss när vi var nyinflyttade??) Högsäsong för förhoppningsfulla semesterfirare. De vill så gärna att solen ska skina och att vattnet ska vara någorlunda varmt... På kvällen vill de att den ljumma vinden ska vara kvar för en lång och skön grillkväll på uteplatsen. Hela årets ångest och stressighet ska gå över under några veckor i Åhus... Gissa vad molnen över Åhus består av? Vattendroppar?? Tror inte det... ångetsånga! Den avdunstar från oss som befinner sig här. Det är ju inte bara turister som försöker relaxa - även jag och andra invånare behöver ny kraft och lättare huvud.

Nu ska jag öppna ett nytt excell-blad och börja räkna på en bröllopsbuffé som ska gå av stapeln i slutet av augusti... Det är kul att räkna men det tar lite tid.

3 kommentarer:

Becka sa...

vi hittade dom i en skog...bruksvägen, mellan öa och hjälmsjö.

Sofia sa...

ångestånga... bra ord på nått sätt.
jag ska oxå öppna ett exelblad, men jag ska göra en uppställning på inkomster till Bethesda under året. mitt problem är att jag egentligen inte kan exel, så jag gissar hela tiden, de tar oxå tid...

Kstina sa...

Reb - oki... hmm... struntar nog i att komma och plocka vid närmre eftertanke.
Sof - ärligt - det är ett mycket bra sätt att lära sig ... genom att försöka och inse vad som är rätt och fel. Men det klart, lite tips på vägen är ju aldrig fel.