tisdag, september 04, 2007

Högskolan

Så sitter jag här i en datasal och och iner att dygnets timmar inte räcker för att läsa litteraturen och sen skiva en rapport på 4-6 sidor som ska innehålla allt från innehållsförteckning till referenslitt. Hur gör man? Jag har ingen ro alls att sitta hemma och läsa... går bra ibland men nästan alltid är det något som stör. Någon som stör... Idag har jag åkt in till hkr (högskolan i Kristianstad) och tänker sitta här och plöja.
Men det jag faktiskt läser är väldigt intressant! Mat i ett kulturellt perspektiv. Historiska fakta om svenska matvanor och sen hela välden så småningom. Vi ska göra "fältstudier" om äldres matvanor. (...en massa nya ord att svänga sig med.. som habitus tex...)
Hör jag inte av mig på bloggen så vet ni vad jag gör!

7 kommentarer:

Sofia sa...

ibland måste man välja vad man ska läsa, svårt o hinna allt (jag valde t ex bort det mesta av "brott o straff" av Dostojevskij för den va bara sååå trist)
Du kan ju alltid fråga mormor om matvanorna, hon är nog van att bli utfrågad vid det här laget... hon har ju endel studerande barnbarn

Kstina sa...

ja, har funderat på att intervjua några personer. Har ialla fall bestämmt mig för vad jag ska skriva om på första rapporten. Th valde också bort "Brott och straff" - jag läste den istället - men det hade han ju inte direkt nån hjälp av...!

Sofia sa...

jag har läst den sen... tvingade mig, för de e ju sånt man "ska" ha läst

Anonym sa...

Jag har också läst den!

Anonym sa...

jag har inte läst den och kommer inte göra heller. är inte så kulturell av mej...:P

Kstina sa...

kulturell?? Vet du vad kultur är? Jag läser just nu mat och kultur. Allt typ är kultur. Så du är nog mer kuturell än vad du tror - men du kanske inte gilla "klassisk" litteratur!

Kstina sa...

här kommer l:et