fredag, september 14, 2007

Första arbetet inne!

Nu har jag skickat in mina första rapporter. Vad det tar på krafterna att skriva och läsa. Jag börjar förstå Th, hans känsla av trötthet och att man faktiskt behöver vila när man "bara" läst.
Dessa rapporter har handlat om matminnen. Individuellt och i grupp. Det tar lite tid att tänka ut vad som är minne och vad som är känslor och vad som har påverkat vad.... Låter väl precist va?
När jag har lämnat tillbaka några böcker och lånat nya... nästa kurs... ska jag ner på stan. "Tömma" min kamerar och till apoteket och fixa div. grej.
Sen ska jag hem och slappa - en hel kväll!! Imorgon är det städ dag inne på Kapellet. Sen på söndag ska Edvin till Degeberga på cellodag/stråkdag. Vi andra åker till kapellet, as usualy...
En hemlighet: Thomas kommer hem med vår nya dator idag. Joel kommer att bli skitglad - och jag med. Sen tar det nog någon vecka till innan vi har bredband hemma. Detta behöver nu ju inte ringa hem och tala om för grabbarna!!... om ni nu skulle bli sugna...!
Ha de bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aa, dator, jag förstår att ni är glada. Man behöver ju en när man pluggar!! Kram

Kstina sa...

Nu är den insatälld och instalerad och allt möjligt.
Men jag var (och är fortfarande) irriterad när jag kom till skolan idag. Schemat hade blivit ändrat och vi börjar inte förren kl 13.00...I förra upplagan av schemat skulle vi börjat kl 10.00... Så jag sitter och fördirver tiden...