fredag, augusti 24, 2007

Sista dagen

på jobbet. Har bjudit på "frukost" med två goda röror. Matjesröra och en med räkor och rom... mmm ... gott. Redan i måndags kom min ersättare. Så de blev en hel inskolningsvecka. Hon har jobbat på dagis i massor av år och har fullt med erfarenhet. Dock sägs det att hon ska ha ett mycket hetsigt humör - men det är inget jag har märkt av.
Ikväll är det Helljus för Edvin och Alfred ska hjälpa till som ledare. Själv ska jag på körupptakt på Bäckaskogsslott, både ikväll och i morgon. Känns jätte kul. Jag blir så glad och avslappnad av att sjunga. Ibland tycker Thomas (ja, även jag kanske) att vi har lite för mycket att pyssla med på fritiden...helljus, kommiteer, judo mm... men kören släpper jag inte. Den ger så mycket som är svårt att få någon annanstans.
Och på måndag smäller det. Kl 10.00 ska jag infinna mig på högskolan. Men med ålderns rätt kommer jag nog att anlända vid 9 snåret. Har ju aldrig varit där. Massor av hus och olika salar. Har ju karta. Spännannde!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, var där vid 9!! När pensionärerna ska komma på besök på jobbet så kan de komma miiiinst en timme innan utsatt tid, och du börjar väl närma dig den åldern...?! :-)

Sofia sa...

aj annika, den va grym...
halv tio räcker nog, det kommer gå såååååååå bra, det kommer finnas nån mer som nästan e förti, men om de flesta kommer du tycka: eländiga barnungar...

Sofia på Me and my home sa...

Spännande!!! Lycka till - det kommer gå ytmärkt!

Kstina sa...

Yes Annika! Mina hår börjar bli grå! Jag var där vid 9.30... Hann ta en kaffe och gå runt och kolla området inklusive uppdatera mitt lånekort på hkr biblioteket. Känner mig tomm i huvet idag (28/8). Jagar "billig" kurtliteratur.

Anonym sa...

Vad var det nu utbildningen hette?? Jag vet att du har sagt det ungefär 10 ggr förut, men jag har glömt. Fortsatt lycka till, syster!

Kstina sa...

Jo, den heter gastronomiprogrammet. Och min titel blir gastronom... Lite konstig titel tycker jag.. Jag tar en fil. kand i mat och måltidskunskap.

Sofia sa...

gastronom... låter nästan som astronaut eller nått sånt

Kstina sa...

Jag känner mig som austronat eller nått med - massor av litteratur man förväntas läsa