lördag, maj 05, 2007

Jodå.. så att de...

Det gick bra med mina nått mätt! 35,29 min. Och yes, Rebecka, där var många, många som gick. Största delen tror jag. Och gångarna hade inte vett att gå till höger som brukligt är. Det var svårt att komma fram. Ganska irriterande faktiskt. I prospektet står det väldigt tydligt att man ska starta i sista gruppen om man tänker gå och tidigare och tidigare ju fortare man tror sig springa. Ganska logiskt tycker jag! Jag och mina två arbetskopisar startade i tredje gruppen "Jogga fort". Och där startade också hon med ryggsäck och tunna tygskor, och hon i seglardojjor.. det är ju så uppenbart att de inte tänker jogga. Och så gick de 8 i bredd så vi som joggade fick springa av banan för att komma förbi...
Men annars var det kul. Spurtade sista 100 metrarna. Tävlings människan i mig som fram. Ville komma före Maria! Och det gjorde jag... några meter! Nu har jag två (!!) "medaljer" att titta på. Tänka sig att man ändå kan börja jogga i 36 års åldern. Jag vann en bok om joggning. Intressant. Där stod att de flästa börjar jogga i vuxen ålder. Man kan till och med vara över 45 när man börjar (Ehlna!). Ett kapitel var om myter kring joggning - det ska jag dra nån gång här! Det går en staffet i Stockholm som heter Bellmanssatffeten. Blandade lag. 5 km var x 5. Vem hänger med? Det är nån gång i september.

4 kommentarer:

Anonym sa...

är det 5 personer som springer 5 km var? eller är det 5 personer som springer 5 km 5 gånger? sen när jag tränat upp mitt flås kan jag va me!

Kstina sa...

5 personer som springer 5 km var. Detär ju inte förren i september så du hinner flåsa upp dig!

Anonym sa...

äre blandade lag? då hade de vatt kul att vara med..:)

/Fillle

Anonym sa...

ska vi ha ett syskonlag?