fredag, april 20, 2007

Denna helgen ska jag färdigställa min ansökan till Glimåkra folkhögskola. Ska söka in på Konsthantverkslinjen där. Hoppas jag kommer in där eller på högskolan här i K-stad. (Gastronomiprogramet) Till folkhögskolan ska man skicka väldigt mkt papper. Tex. personbevis och alla jobb man haft inkl. alla skolor man gått. Så nu har jag än en gång plockat fram mitt betyg från nian med Ståhlbergs darriga handstil. Till högskolan var det betydligt enklare. Nianbetyget och gymnasiebetyg (har ju två stycken - det sista med mycket finare poäng, men å andra sidan har jag ju inte betyg i matte, samhäll osv på det. Bara rolig ämnen!)
Vill gärna ta mig till stan imrgon och kolla på kläder. Vill hitta en vårjacka/kappa och några frächa skor. Försöker stärka min "image" (hur stavas det? Imitch??) av att vara en vuxen kvinna. Ska dessutom klippa mig nästa vecka. Spännade ju! Okej, mina steg kanske verkar vara små för en del världsvana systrar, men i min lilla värld.... kan det vara ganska stora steg... ni vet kappan jag köpte i höstas, den var ett stort steg. Och jag är så nöjd med den!
Annars en lugn helg. Thomas ska predika i Ängelholm på söndag. Ska vi åka alla dit? Är ju en bit i bilen och ganska tidigt får man gå upp med. Å andra sidan är det ju roligt att följa med...får se!
I dag är det joggingdag. Åker nog ner till Jessica och springer med henne. En tredjedel av rundan är på stranden. Fantastiskt att man bor så nära havet.
Ha en skön helg!

6 kommentarer:

Anonym sa...

då kanske vi ses på stan?! jag ska också gå en sväng tänkte jag. men först tvätta, diska och städa. men allra allra först sooova!!

Anonym sa...

Vad roligt att du ska plugga! Spännande! Vad innebär Konsthantverksprogrammet?

Anonym sa...

vem av dina systrar syftade du på när du skrev "världsvan"? intressant att veta...:)

Kstina sa...

sofia: bla. mkt textil tex vävning.
reb: alla tre täknar jag som mer världsvana än vad jag själv är!

Kstina sa...

räknar

Anonym sa...

till och med jag? jag känner mig inte så världsvan!