torsdag, januari 11, 2007

Kvinna!

Måste berätta att jag är väldigt beundrad, för tillfället, av min dotter. Hon brukar tala om att när hon blir stor så ska hon ha allt som jag har. Svart jacka och sånn grön halsduk och likadana skor och ringar på lillfingret...osv.... Hon berättar också att jag är sååå söt och fin... (vid vilken ålder försvinner denna fina beundrande egenskap??)
Jalla fall... så pratade vi om att när hon blir stor så ska hon bli en kvinna - "precis som du" - Och så filosoferade hon lite om det. Hon låter liksom stolt i rösten när hon säger "jag ska bli en kvinna ..." Så säger hon till sist: "Men pappa är bara en människa!"

Ha de bra önskar KVINNAN

3 kommentarer:

Sofia sa...

Fantastiskt!!!!

Kstina sa...

mmm... det beror kanske på hur man tolkar det!?!

Kstina sa...

Aspelut!
Hon fyller ju år snart och så önskar hon sig en dator (.....) Jag undrade vad hon skulle ha den till... "Spela på nätet!" (Nån reklam hon snappat upp, tror jag.)
Men jag kunde inte hålla mig för skratt - hon vet ju inte direkt vad det är.