tisdag, januari 30, 2007

Emils pappa

Igår hade jag halv ansiktsförlamning från 16.40 och frammåt. Tandläkaren.... Skulle vara där 16.30 men då fanns ingen bil hemma... Känner mig ibland som Emils pappa innombords... Ett stort skriiik!! Ni vet att det kostar om man uteblir från tandis va?? Jag ringde dit och kollade om det var lönt att komma - och, jodå om jag bara var 5 min försenad så skulle det gå. Jag var tio min sen men det kommenterade dom inte...! Skönt! När jag kom hem från tandläkaren hade han diskat! Tur var det för honom! En seriös fråga: Hur ska jag få honom att förstå varför det är viktigt att komma i tid? Jag känner mig sååå obekväm när jag är försenad. Och så vill jag inte alltid skylla på honom... det låter så löjligt... lilla frun som gnäller... lite av "Dagens I-landsproblem" över det hela.
Tandläkaren kostade i alla fall 1000 kr. Den årliga kollen och så en lagning då. Jag fick recept på extra stark fluorskölj. Typiska "kökständer". Har 8 st småhål. Men hon lagar bara om de blir större.. Bra ju!
Ikväll (är det tisdag) ska jag skjutsa in grabbarna till judoträning och veckohandla under tiden. Så jag får fixa veckomatsedel när jag kommer hem. (är på jobbet) Ska försöka få tag på Annika och utnytja hennes dator till att betala månadens räkningar på.

Inga kommentarer: