tisdag, november 29, 2011

Bedrägligt!

Nu försöker jag reda ut det här med bedrägeriet. (Företaget heter European Business Group AB men har ingen direkt  hemsida. Söker man på namnet kommer man till en Indisk grupp med samma namn.) Jag polisanmälde när fakturan kom för ca 2 veckor sen. Sedan dess har jag kontaktats av ett företag som arbetar med bedrägerier dvs som lever på kunder som behöver hjälp. Företagsgruppen i Göteborg AB Det lät seriöst, men jag är ganska bränd på personer jag inte känner som erbjuder hjälp alt. kräver mig på pengar. Vad tror ni? Det sista företaget sa att polisen kommer att skicka ett brev där de skriver att utredningen läggs ner - och det brevet fick jag igår! Sen kommer det första företaget att skicka påminnelser och såsmåningom lämna ärendet till inkasso osv... Fast jag bestider fakturan alltså.
Vad hade du gjort?
Här har jag fått en del information internetsweden. Men det är ju en omöjlighet att veta vad som är sant och falskt på nätet och även via telefon.

Inga kommentarer: