torsdag, augusti 17, 2006

Shopaholic

Jag har läst en jättekul bok. "En shopaholics bekännelser" av Sophie Kinsella. Den tog slut nån gång vid 2.00 i natt. Sällan jag gör så - läser tills den tar slut (jo det gör jag ju...) mitt i natten. Den är så kul skriven. Textflödet liknar tankeflödet. Jag vet ju inte hur andra tänker, men mina tankar går ganska fort... ibland för fort. Och det känns vääääldigt skönt att tankar inte låter. Tycker ni ska ta en flukt i den boken. Ingen deckare och kan nog inte kallas roman heller, men den är ganska dramatisk på sina ställen.
Från det ena till det andra... Tror ni att man kan komma i klimakteriet när man är 36? Jag har sånna jobbiga svettningar. Och då menar jag inte när jag är ute och joggar. Utan som nu: Gått upp vid 8.30. Ätit frukost i lugn och ro. Plockat i och ur diskmaskinen. Rensat upp på diskbänken. Bäddat en säng. Vattnat blommor. Plockat fram datorn... osv... Och min tröja är sur! Ingen ansträngning ju! Oki jag dricker lite kaffe... men det ska väll inte få porerna att rinna över?
Hilma är feberfri! Skönt! Hon sjunger såå fint: "Dansa min docka medan du är under....?!" För övrigt är hon jätte envis och ganska egoistisk. När vi har våra största konflikter och jag lämpar in henne i sitt rum (och hör hur hon kastar saker...)och stänger dörren. Då klingar det i mitt huvud: "Hilma är sååå lik dig Kristina!" Aurgggh... Det är så andra människor ser mig altså! Men det kan ju hända att jag slipats lite under min levnad och inte är riktigt så halvstarrig.
....

8 kommentarer:

Kstina sa...

... va??? deeet är väl lite väl tidigt?

Sofia sa...

eeeh jaha...
halvstarrig?? ja, nu har jag ju varit i England i hela tva veckor, men inte trodde jag att jag redan glomt svenska ord, men... kanske jag har det... jag vet inte vad halvstarrig betyder. kan nagon forklara?

Sofia sa...

annika: lite mer exakt... kan du forklara vad det ar som ar skrammande med det?

Sofia sa...

annika: du befarar alltsa att jag kommer att tappa mina svenskkunskaper? skulle inte tro det...

Sofia sa...

fresten sa kanske jag ar natt helt annat da, vem vet?

Kstina sa...

Halvstarrig! Hm... hur ska nu det förklaras.. Oki jag har kollat och det finns inte med i SAO... Men det är typ Mkt Envis Intill Dummdristighet Utan Vidvinkelseende. Typ. Kanske ett dialektord från Boalt.

Sofia sa...

du menar: halsstarrig...

Kstina sa...

Ja... v:et kanske inte ska vara med. Men det var inget dialektalt. Th visste!