torsdag, augusti 10, 2006

Pasta

till kvällsmat. Här ska joggas ikväll med jobbarkopisen. 6 km. Och sen kanske ett dopp!
Vi är hemma igen från resan. Th blev tyvärr sjuk de sista dagarna. Men vi har haft en jättefin resa. Norge var annorlunda... inte minst vägarna. Smala, slingriga med bilar som kör som om det hade varit motorväg... Vi slopade Oslo och dalarna för vägarnas skull. Vi hade fått bo i bilen då... Hemsedal var jättefint. Låg på ca 600m över havet och var ändå en dal... Vandrade upp till tre toppar. En med Hilma 704 möh. Th och killarna tog lift och gick sen till 1497 möh och då åskade det... inte att rekomendera... men man springer ju inte ner på nån min om vädret blir dåligt... De kände åskan i håret alla fyra! Läskigt! Jag och grabbsen gick till en topp på drygt 1100 möh Mycket brant! När vi kom upp var det 3-4 m till branten... jag som inte gillar höjder.. speciellt inte när jag har ansvar för andra. Alfred kände det och gick före och sa att jag kunde gå efter honom och så satt vi oss för att fika, och jag satt med ryggen åt utsikten. (Man kan ju trilla ner annars...) hm.. Vi tog också en båttur i en fjord. Och åkte genom värdens längsta biltunnel 2,5 mil!!!! Mm mm mm
J&A är på plusläger nu. Och har kul tror jag. Edde och H gillar läget (som Uggla sjunger...!!!). th är snart bra. Han ska jobba några timmar imorgon. Han var ute och prov gick i eftermiddag och trött efteråt. Nu skirver han nått korsord och övar sig i svenska språket!
Ha de!

2 kommentarer:

Kstina sa...

..... grabbarna tyckte det var sååå kul!

Sofia sa...

eeeh, men det var inte uggla som sjong det va? eller har jag fattat fel?