tisdag, oktober 18, 2005

mmm... sprängning?

Du gör mig nervös Ankaja. Får det inte bli fler än 20 comments? Att den inte sprängs förstår jag ju - men ändå?
Jo, kära systrar och mostrar och andra intresserade. När det gäller jogging är jag bara ett barn ännu. Tro mig, jag är inte nån hjälte precis. Jag försöker bara verka vara lite mer sportig än jag är. Jag har lyckats i 2,6 veckor nu. Och framför mig ligger målet - att klara alla tolv veckorna. Har ett schema jag går efter benhårt. Denna veckan går jag 5 min. för att värma upp sen * joggar jag 2 min och går 3 min* och detta upprepas 4 ggr (tänk er en stickbeskrivning så förstår ni) jag avslutar med att gå hem och det tar ca 6-7 min. Sen stetchar (hm stavning) jag och sträcker ordentligt på midjemusklerna a´la Calanetics. Går sen in som en ordentlig skolflicka och duchar av mig. När jag torkat mig, smort in mig från topp till tå, rakat ben och kollat makeuppen känner jag mig som en ny männiksa och tittar ordentligt i spegeln för att kolla att det verkligen är jag som gör detta. Det är det!!!! Och det känns kul.
Ni borde prova!
Ses i Sthlm i augusti på Tjejmilen!!!???? Visst?!

11 kommentarer:

Sofia sa...

Tjejmilen!!! Pah! Hellre gympar jag tjugenie friskispass.

Sofia sa...

annika: får jag titta på?

Kstina sa...

friskis - är det nån kattmat eller nått..

Sofia sa...

ja, med svettsmak...

Kstina sa...

Låter gott

Sofia sa...

tjugenie är ett tal som betyder typ många...
angående stavningen: jag njuter av att få släppa loss och bryta mot regler ibland när eleverna inte ser!

Kstina sa...

billig njutning!

Sofia sa...

tror man blir en lyckligare människa om man kan se glädje i det lilla...

Kstina sa...

Vad är det i Sthlm då?

Sofia sa...

Det börjar närma sej...

Sofia sa...

...den stora smällen!!