söndag, oktober 28, 2012

Informationstrött...

... tror jag det kallas för.
Otrolig mängd information som ska gå genom hjärnan varje dag. Nyhetsbrev på mejlen, dagstidningen, reklamblad, FB-uppdatderingar, vanlig post och (ovanlig post??) mejl, info på jobbet, magasin, andra tidningar... you name it...
I och för sig intressanta fakta och nyheter - men man blir mätt!!
Jag har ju i ett klokt ögonblick utnämnt 2012 till "rensar-året". Men eftersom mitt begär efter mat-tidningar är   ganska så enormt finns stora höga av magasin lite här och var i huset. Som bekant kan jag inte slänga en tidning innan jag rivit ur de sidor som har intressanta och spännande recept. ... men nu är det som att jag nått en gräns. Hur mycket info kan man spara utan att drunkna? Kommer jag någonsin att ha nytta av allt jag klippt ut? Jag börjar tvivla.
Denna helgen har det varit matmässa i Malmö. Hade verkligen tänkt åka dit. Det brukar vara mycket inspirerande och matnyttigt. (Dessutom träffar jag nästan alltid på vänner i branschen!) Men jag orkade inte. Erfarenheten säger mig att jag skulle kommit hem med kassarna fulla av broschyrer, några nya böcker, kryddor, kaffe, ett tomt vinglas, någon marmelad och lite annat smått och gott! Mycket trevliga saker alltihop, men sååå förutsägbart!
Nej, jag håller nog på att övergå i en ny fas. Kanske mat-ironi-fasen? Eller spelar-det-nån-roll-om-hundra-år-fasen? Eller kan fasen vara som detta blogginlägg: intresse-pils-fasen...

Och nu övergår jag i trötthets-fasen då horisontalt läge rekommenderas.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hi therе еveryone, it's my first go to see at this web site, and article is truly fruitful for me, keep up posting these types of posts.

Feel free to visit my website http://onlinecamchat.org/profile-4668/info

Anonym sa...

ӏt iѕ рeгfect tіme to make some plаns for the futuгe аnd іt iѕ timе tο
be hарpy. Ӏ hаve read this ρoѕt and іf I сould
I want to suggest уou some interesting things
oг tips. Mаybe you сan writе next articlеs rеfеrring to thіs articlе.

I dеsіre to rеаd more things abοut it!


Feel freе tο ѵisit my ωеb blog - click through the next webpage
My web site :: V2 Cigs Review

Anonym sa...

Τhis іs really іntеresting, You're a very skilled blogger. I've joineԁ уouг feeԁ and look
foгward to seeking more of youг fantastic post.
Alsο, I've shared your site in my social networks!

Feel free to visit my webpage - V2 Cigs Reviews

Anonym sa...

Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
Look advanced to more added agreeable from you! By the way,
how can we communicate?

Here is my website :: tdroid.altervista.org

Anonym sa...

еach timе i used to гead ѕmаllеr artiсles or геvіеwѕ
thаt as wеll сlear their motive, and that is alsο haрρening ωith this pіecе of wгiting ωhich Ι аm reading аt this plасe.


Herе іѕ my ωeb blog ... Http://Www.Prweb.Com/Releases/Silkn/Sensepilreview/Prweb10193901.Htm