torsdag, juli 15, 2010

Läs!

Läs om min syster:
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=218876

Sen tycker jag ni ska läsa Alkemisten av Pauol Coelho, en saga om att uppfylla sina drömmar. Mycket tänkvärd!

Citat:
"Han var fortfarande osäker på om han hade fattat rätt beslut. Men en sak tyckte han sig förstå: beslutet var endast en början på någonting. När man fattade ett beslut klev man i själva verket ned i en strid ström som förde en vidare till platser som man aldrig drömt om den dag man träffade sitt val.
När jag bestämde mig för att ge mig av för att leta efter min skatt kunde jag aldrig föreställa mig att jag skulle komma att stå i en kristallbutik, tänkte pojken. Likaså var det mitt eget beslut att ansluta mig till den här karavanen, men vart den kommer att föra mig har jag inte den ringaste aning om."

4 kommentarer:

Anonym sa...

haj! kul att läsa din blogg ibland och uppdatera sig lite. du skriver bra tycker jag :) riktigt fräscha smörgåstårtor på bilderna! vill smaka!!! och alkemisten, ja rätt bra bok men ibland blev den lite over the top i visdom om man säger så.puss och kram / ellen

Kstina sa...

Välkommen hit för att läsa och kommentera Ellen! Bra sätt att hålla kontakten - förutom när man träffar på varandra på syst...
Hmm.. kanske alkemisten är lite over the top... men det gillar jag! Har börjat läsa Coehols första bok nu, Pilgrimsresan tror jag den heter.
Ha de jättebra! Kram / Kstina

Becka sa...

Vaddå? Har ni också blommor på era kakelplattor?
Jag vill helst ha enfärgade kakelplattor i köket (badrummet också för den delen) så det var en befrielse att bli av med dem genom dessa fantastiska dekorlappar! Och det blev helt plötsligt mycket ljusare i köket!

nej, vi kommer inte till sommarmötet.

Sofia sa...

nu finns artikeln som pdf på elmbv.se, där kan man se alla bilderna oxå :-)