söndag, december 23, 2007

Tröttheltstimmen

Jag blir alltid så trött vid 5 tiden på eftermiddagen. Jag vet att det har med hormonet kortisol att göra - men det stör mig lite iallafall...!
Thomas och barnen klär julgranen nu. Jag har varit och handlat det lilla sista som 10,5 l. mjölk och 5 limpor och lite annat smått och gott... rödkål (smått men inte gott) och så hittade jag pepparkaksglass från Ottos glassfabrik. Kan inte vara annat än gott!
Joel och Alfred har städat hela övervåningen - utan att gnälla och med viss finnés. Kom och hälsa på nu medan det är nystädat! Edde och th var inne i stan och skulle fixa ny julgransfot.. men de hittade ingen. Det får gå med den gamla fast det finns ett litet hål på den. Th klämde i nått som inte luktade giftfritt i sprickan och så får vi hålla koll på om det hjälper. Hilma har lekt med vår fina figurer hela eftermiddagen. Själv är hon Maria och ska man vara med och leka får man vara Jofes och dra åsnan som hon sitter på.

Inga kommentarer: