fredag, juni 15, 2007

Rensning

Har just rensat i röran på jobbet. Ska vara borta här ifrån i 8:a veckor. Bäst man för lite snyggt. Och så har jag lämnat in alla papper man man behöver, semesteransökan, "T2" för juni, tjänsledighets ansökan för HT-07 och VT-08... under förutsättning att jag kommer in. Men det är ganska troligt. Har ringt och kollat. Den första sa att alla behöriga kommit in. Och nästa jag pratade med konstaterade att jag var behörig... Men svart på vitt kommer i mitten på juli.
Igår var jag och grabbarna i stan och gjorde av med pengar. Konstigt - Alfred kommer alltid hem med fler kläder än Joel. Han hittar alltid det han vill ha. Provar och testar och kollar priset osv... och övertalar. Joel är inte så intresserad. Bara det är skönt och se någorlunda fint ut. Men provar gör han bara om han måste... Vi ska in i morgon också och fixa regnkläder, stövlar, finskor till J, och.. det var något till... kommer inte ihåg nu..
Ikväll ska Thomas predika i Kulla, tältet. Erland hänger med. Vet inte om vi hänger på. Kanske imorgon. Han ska dit då med. Men det viktigaste denna helgen är att J&A blir färdiga med sin packning.
Detta inlägget kan vara det sista på ett tag. Jag utnytjar flitigt jobbets dator, men kommer jag in på högskolan får jag fixa en bra internet anslutning hem..
Ha de / Kstina

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken av utbildningarna är det som du antagligen kommer in på? Roligt om du kommer in! Nu har jag städat och plockat några fläderblommor. Luktar gott i hela lägenheten! Nu kommer snart Jovan.

Kstina sa...

Har kommit in i Glimåkra och tackat nej. Jag kommer med 90% säkerhet in på högskolan. Ssspännnnande!!

Anonym sa...

Låter intressant med dina tankar på att du skall studera. Nu undrar man förstås vad det är som du skall studera???
Nu fixar du förstås till konfirmation. Hoppas pojkarna haft det bra.

Gunnel

Kstina sa...

Jo, jag har kommit in på högskolan. Gastronomiprogramet. Det är jätte spännande - ont i magen redan... Börjar det 27:de aug.