söndag, juli 02, 2006

Pre-sommarmötes-bränna

Just det, sommarmötesbränna en vecka innan sommarmötet. Idag har vi varit på Tosselilla och stekt oss. Förra gången jag var där var ca 1983 eller nått sånt. Denna dagen har E sett fram emot ända sen han såg en annons om Tosselilladagarna för några månader sen. Halva priset, och det går ju alltid hem hoss Th.
Igår var jag på loppis här i Åhus, Lions. Hittade 12 glas. (Det har gått ovanligt många glas här i vår. Diskmaskinen har pajat ca 10 st - övervagnen tippade över eftersom spärrarna var helt nerslitna eller totalt borta... ) Några av glasen var precis likadana som vi redan har och de övriga var.... "med känsla av nått gamalt missionshus.." som Th sa. Han var väll inte helt förtjust. Sen hittade jag 7 koppar i blått och vitt. Under fem av dom stod det IMPORT och de är sååå fina. En mugg, även den i blått och vitt, köpte jag. "myotts Country life" stod det under den. Dessa koppar är nu grundplåten i mitt café som jag ska ha nån gång.
Och i kväll ska jag se på en Norsk deckarserie, kap. 2 "Svarta pengar - vita lögner" 23.10-00.10
Egentligen aldeles för sen för mig. Men jag lär ju vara vuxen och själv kunna bestämma..!

6 kommentarer:

Sofia sa...

visst är det väl två veckor till sommarmötet och inte en... jag hoppas på det i a f eftersom det blir problem med min flygresa annars.

Kstina sa...

jo, visst är det två veckor. Skulle bara kolla om ni var med...
Och Becka, det är totalt frivilligt att åka dit. Om man har en stor ensamhetskänsla kan det vara ännu ensamare i ett fokhav av lite "kända"-superlyckade-nästan-vänner.
Aaahh... nu var jag lite negativ.. ska lägga mig!

Sofia sa...

Man måste inte åka dit, men om man har abstinens efter lilla mej, så kan man göra det...

Kstina sa...

och det har vi... så jag kommer nog nått jalla fall

Sofia sa...

nja, tror de blir sommarmötet trots allt, Ingels... i o för sig trevligt, men, nä, ente idag...

Sofia sa...

Nu e de post-sommarmötesbränna...