onsdag, maj 03, 2006

Mellanmål

Visst är det härligt med mellanmål! Det är gott och dessutom nyttigt att äta ett litet mål mellan målen.
Igår och idag har jag suttit och planerat Helljus (juniorgruppen i kyrkan). Vi ska göra mellanmål! Sånt som de flesta kan fixa själva när de kommer hem från skolan. Kul! Och jag är ju helt tvungen att prova det jag vill att de ska testa. Som tex blåbärsplättar! Gjorde 1/3 dels sats igår vid 22.30 tiden. Pojkarna vägrade prova - typist! Men jag gillade dom. Konstigt med barn och mat. Allt måste se kännt ut. Nya saker kan va farliga. Men OM de gör det SJÄLVA så vågar de prova...! Hur går det ihop?
Ja, planeringen är fixad jallafall. Käre bror har ju behagat lägga sin 30 års fest på fredag när det är Helljus... så jag har suttit och planerat till några ersättare! Jag tror de gillar min planering.

1 kommentar:

Sofia sa...

messmör smakar lite som den norska brunosten, den smakar inte heller som något annat, men den e inte mjuk som messmöret utan hård som type en vanlig gulost, men ibland är det liiiiite gott med brunost